Angst vor "Französischen Autos" ist unbegründet

  • Car Reliability News
    States of Repair – Japanese and French brands top international league table of car reliability
    Posted: 16/07/2014[Blockierte Grafik: http://www.reliabilityindex.com/img/dynamic/news/52.jpg]


    Japanese and French brands produce Europe’s most reliable cars, according to new research by Warranty Direct’s Reliability Index.


    As a major international football event comes to a close in South America, Warranty Direct has put together its own league table of which countries develop the most dependable vehicular exports. The vehicles analysed were an average of five years old with mileages of around 50,000.


    Japanese brands dominated the top of the table with marques including Honda, Toyota, Mazda and Nissan producing some of the most reliable models on the market.


    French carmakers – Citroën, Peugeot and Renault – come second in the reliability rankings with South Korea completing the top three – Hyundai and Kia amongst the country’s more dependable exports.


    Japanese brands are most susceptible to axle and suspension problems, responsible for an average 25% of faults. French and South Korean vehicles however are more likely to develop electrical faults, at 29% and 22% of cases respectively.


    MOST RELIABLE COUNTRIES


    Japan-1
    France-2
    S Korea-3
    USA-4
    Sweden-5
    Germany-6
    Italy-7
    UK-8



    It’s not all bad for the UK - despite its home brands scoring low for reliability, Japanese manufacturers Honda and Nissan both have successful models built in Britain. The Nissan Qashqai is produced in Sunderland, while the Honda Civic rolls out of Swindon. MINI also scored well for reliability and, despite being owned by the BMW Group, its cars are manufactured in Oxford.


    Warranty Direct managing director, David Gerrans, said: “Though the automotive industry has many blurred lines now in terms of countries of origin, the average consumer maintains certain preconceptions about car brands and the countries that create them. ‘German reliability’ is an oft-used phrase, but as demonstrated here, the country’s output as a whole doesn’t match up to its close neighbours, the French, whose cars as a whole are more reliable.”


    Warranty Direct’s Reliability Index score is calculated on a combination of vehicle criteria from a database of more than 50,000 live policies:


    • Frequency of failure
    • Cost of repair
    • Duration of repairs
    • Average age and mileage


    The higher the Reliability Index score, the worse the car is – the lower the score, the better and the average RI number is 100. For more information on Warranty Direct’s Reliability Index, visit; www.reliabilityindex.com/what-is


    Warranty Direct (www.warrantydirect.co.uk) is the UK’s leading direct-to-consumer insurer for car, van and bike mechanical and electrical failures.


    COUNTRIES & THEIR CAR BRANDS


    Japan Honda, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota
    France Citroën, Peugeot, Renault
    S.Korea Hyundai, Kia, SsangYong
    USA Chevrolet, Chrysler, Ford, Jeep
    Sweden Saab, Volvo
    Germany Audi, BMW, Mercedes-Benz, MINI, Smart, Volkswagen
    Italy Alfa Romeo, Fiat
    U.K Jaguar, Land Rover, Vauxhall


    Czech Republic (Skoda) and Spain (SEAT) were omitted from the rankings.



    Quelle:http://www.reliabilityindex.com/news/52/States%20of%20Repair%20–%20Japanese%20and%20French%20brands%20top%20international%20league%20table%20of%20car%20reliability
    Zugriff: 23 September 15

  • Na das klingt doch sehr beruhigend!


    In meinem "Umfeld" sind die Reaktionen darauf, dass ich mir einen Cactus zulegen will, meistens negativ.
    Endweder finden die Leute ihn hässlich oder es kommt der Hinweis, dass die "Franzosen" nicht viel taugen.


    Mir gefällt er aber sehr gut! 8o Und ich glaub auch nicht, dass er nix taugt. Außerdem empfinde ich das Preisleistungsverhältnis als gut.

  • Es ist wie überall. Alle die keine Ahnung haben, haben eine Meinung.


    Kauf ihn dir ruhig.
    Ich habe auch fast nur negative Reaktionen bekommen. Warum ich mir nicht lieber nen Audi oder BMW kaufe.
    Ich hab gesagt, nen großen Schwanz hab ich schon, jetzt will ich ein ordentliches Auto haben.


    Ein freund von mir ist Designer und er findet den Cactus sehr gelungen. Und der muss es wissen :D

  • ich bin 45 jahre und hab in meinem Leben nur Franzosen gefahren... bis zum Cactus nur Peugeot. (als Privatauto, beruflich natürlich auch andere Marken)

    C4 Cactus PureTech 82 Shine in Olive Braune mit Airbump Dune

  • Ich hatte vor dem Cactus 10 Autos im Besitz,da war kein einziger Franzose dabei.Aber ich finde,man muss im Leben auch mal was riskieren. ;):)
    Nein im Ernst,mir gefällt das Auto einfach super,es entspricht auch dem,was wir zuhause von einem fahrbaren Untersatz erwarten und da ist
    es mir gleichgültig,was andere Leute dazu sagen.
    Was Technik,Kundendienst,Haltbarkeit etc. angeht,hat Citroen nun in den nächsten Jahren Gelegenheit,mich in meiner Entscheidung zu bestärken.

  • Ich fahr jetzt seit langem einen VW.


    Jetzt möcht ich aber ein kleineres und günstigeres Auto haben. Und der Cactus hat mir von Anfang an einfach gut gefallen. Ist halt nicht so 08/15!
    Ich bin mir ja inzwischen schon ganz sicher, dass ich einen haben möchte. - Aber die verkaufen mir ja keinen bis jetzt! ?(?(?(

  • Wer nicht wagt der nicht gewinnt!
    Habe meine Autos schon immer nach aussehen und praktischen Einflüssen gekauft.
    Gefallen tut er mir!
    Was besonderes ist er auch!
    Und praktisch ist er alle mal!
    Ich glaube ich habe gewonnen. :)
    Mein erster war ein NSU Prinz - verrostet
    Mein zweiter ein Käfer - Motor und Rost.
    Opel GT -Rost/Unfall
    Die Franzosen waren die ersten mit verzinkten Fahrgestellen!
    Habe schon Franzosen mit über 400000 km Laufleistung gefahren (R4 - Peugeot usw.)
    Als die Technik besser und die Elektronik kam, kamen andere Probleme.
    Denkt an Opel oder Mercedes die rosten zum Teil noch heute.
    VW naja da sieht man ja wie es läuft.
    Die Japsen die fast alles nachbauen aber kaum etwas Neues eigenes auf den Markt bringen kann man auch vergessen.


    Was solls die Zukunft wird zeigen was unser Cactus taugt.


    C4 Cactus PureTech 110 Stop&Start Shine
    :thumbup:

  • Also ich hab meinen cactus seit ostern und hab bis jetzt überhaupt nix zu beanstanden :)
    bis auf das lange booten zum teil. ...
    ich bin mal gespannt wie er sich im winter schlägt, weil der räumdienst ist nicht gerade der schnellste bei mir

  • Zur Qualität des Cactus kann ich nichts sagen, da ich bisher nur zwei Probefahrten machen durfte.
    Aber ich kann Euch was erzählen über einen Golf V TDI 1,9 Baujahr 2008. Was da so alles kaputtgeht. Vor allem Teile, die normalerweise ein Autoleben lang halten sollten und richtig ins Geld gehen. (z.B. Klimakompressor gefressen - Totalschaden, Kühler durchgegammelt, Vorderachsstabilisatoren, etc.)
    So schlimm kann doch hoffentlich kein Cactus sein?